Under resan
Flygresan – försenat/försvunnet bagage
Ibland händer det att bagaget inte återfinns på bagagebandet som aviserats för flighten. Då bör du först kontrollera att det har hamnat på något annat band av misstag eller ligger på bandet för specialbagage. Om ditt bagage är borta skall du lämna in en skriftlig anmälan (PIR-rapport) om att ditt bagage saknas. Notera att anmälan skall göras på anvisad plats INNAN du lämnar ankomsthallen. Fyll i dina kontaktuppgifter och uppge adressen till ditt hotell/boende på resmålet. Fråga samtidigt var bagaget befinner sig och när det förväntas anlända. Ibland kan det vara värt att vänta någon timme på nästa flight för att få med sig bagaget direkt…
När det försenade bagaget anlänt så anlitar flygplatsen en transportfirma som kör ut bagaget till hotellet. När det gäller eventuell ersättning för försenat eller förlorat bagage är det viktigt att anmälan görs inom 21 dagar och att ni kan uppvisa PIR-rapport, flygbiljett, bag-taggar samt kvitton för uppkomna utlägg.
Flygresan – Skadat bagage
Om ert bagage är skadat vid ankomsten skall det anmälas omgående till flygbolagets representant på flygplatsen. Anmälan skall göras direkt på plats INNAN du lämnar ankomsthallen. Information om vilka ersättningar som gäller för respektive flygbolag finns på deras hemsidor. Om du har en reseförsäkring ersätter den ofta skadat bagage.
Golfvärdar och service
På utvalda resmål har Playa Golf egen personal på plats som arrangerar golftävlingar, middagar samt andra trevliga aktiviteter. De finns alltid tillhands och säkerställer att allt fungerar som det är tänkt samt ser till att alla trivs och mår bra. Golfävlingar som arrangeras av våra golfvärdar är frivilliga och startavgiften för tävlingarna ingår inte i resans pris utan betalas till golfvärdarna på plats.
Resmål med golfvärdar: Puerto Sherry och Rota som ligger i Cádiz provinsen på södra Costa de la Luz samt El Plantío Golf Resort som ligger på Costa Blanca strax utanför Alicante.
När du reser på egen hand
Egentligen reser man inte på egen hand när man bokar en golfresa med Playa Golf. För det första har vi valt ut boende och golfbanor som håller en hög standard och kombinerat dem till en golfresa som är bekväm, trygg och prisvärd. För det andra så har vi personlig kontakt med alla resmål så att vi vet vem vi ska prata med om det skulle uppstå något problem. Dessutom kan du alltid nå oss på vår jourtelefon dygnet runt om något allvarligt skulle inträffa på resmålet.
Om du blir sjuk
Om du har oturen att bli sjuk under resan så ska du alltid kontakta läkare för att erhålla ett läkarintyg om du avser söka ersättning från ditt försäkringsbolag. Skulle du bli så allvarligt sjuk att du behöver assistans på resmålet skall du genast kontakta ditt försäkringsbolag, eller om det är akut ringer du 112 eller motsvarande assistansnummer för omedelbar hjälp där du befinner dig. Se till att du har ditt försäkringsnummer tillgängligt om olyckan skulle inträffa. Om du behöver assistans kan du alltid kontakta vår kundtjänst. Naturligtvis finns Playa Golfs personal med och stöttar på de resmål som har golfvärdar.
PLAYA GOLFS JOURNUMMER: +34 851 000 991 (24h)
Notera att journumret endast gäller för akuta och allvarliga ärenden utanför kontorstid.
Reklamation
Om någonting under din golfresa inte motsvarar dina förväntningar skall du kontakta vår kundservice eller vår golfvärd, om det finns en sådan på ert resmål, och påtala felet så fort du får möjlighet. Vår ambition är att åtgärda alla problem direkt på resmålet.